Awardshow bijwonen
Jaarlijks vormt de JCI Awardshow Vlaams-Brabantse Jonge Ondernemer het hoogtepunt voor ondernemers onder de 40 die zich onderscheiden door hun commitment aan duurzaam ondernemen, volledig in lijn met de principes van Junior Chamber International (JCI).
Deze prestigieuze awardshow is niet alleen een erkenning van uitzonderlijke bedrijfsvoering, maar ook een viering van de innovatieve geest die Vlaams-Brabant kenmerkt.

De steun van toonaangevende bedrijven, die zich graag associëren met het positieve imago van de awardshow, maakt het mogelijk om een exclusief netwerkplatform op te zetten. Dit platform biedt tijdens de awardshow een gouden kans voor interactie en kennisuitwisseling tussen ervaren ondernemers en de nieuwe lichting aanstormend talent. Het is deze synergie die de awardshow verheft tot een essentieel evenement voor de regio.
De JCI Awardshow is niet enkel een ceremonie; het is een broedplaats voor toekomstige samenwerkingen en een schouwspel van het ondernemerschap waar Vlaams-Brabant terecht trots op is. Het is een manifestatie van de voortdurende inzet voor groei en ontwikkeling binnen de ondernemersgemeenschap, gevierd tijdens deze jaarlijkse awardshow.
Finalisten 2025
Aushim Koumar
Konligo

Aushim Koumar
Konligo
Konligo is een Brusselse startup en maakt het mogelijk om tijdens evenementen op te vallen met herbruikbare, opvallende en duurzame pop-up structuren die niet langer in enkele dagen, maar in minder dan een uur geplaatst worden.
Konligo biedt een ideale combinatie tussen enerzijds een aantrekkelijke pop-up structuur (voor outdoor of indoor evenementen) en anderzijds een compacte structuur, die gemakkelijk te transporteren, op te slaan en op te zetten is en die veilig is in gebruik.
Al hun structuren zijn 100% made in Belgium en gemaakt van hergebruikte of gerecycleerde structurele elementen.
Antoine Smets
Klassif.ai

Antoine Smets
Klassif.ai
Klassif.ai is een softwarebedrijf dat organisaties helpt bij de automatisatie van hun backoffice met behulp van AI. Wanneer bedrijven groeien, groeit hun backoffice doorgaans lineair mee. Het levert een hoop onbeduidend en repetitief werk op, waar niemand echt gelukkig van wordt. Dat kan beter, dachten Sam Hendrickx en Tom Vermeulen in 2020.Het duo besloot een oplossing te ontwikkelen op basis van natural language processing, artificiële intelligentie die in staat is structuur te brengen door taal te herkennen.
Voor de verdere uitbouw van het bedrijf werd een derde oprichter aangetrokken, Antoine Smets. Hij zou zich als nieuwe CEO focussen op het internationaliseren van Klassif.ai en het team te versterken.
Klassif.ai haalde intussen een miljoen euro op en is onderweg om break-even te draaien, maar het wil, afhankelijk van het klimaat, een extra investeringsronde plannen.
Elly Van der Heyden
Yui Skin

Elly Van der Heyden
Yui Skin
Nadat ze lang worstelde met een gevoelige huid, besloot de Antwerpse Elly Van der Heyden om deze frustratie om te zetten in haar eigen onderneming. Ze stampte Yui Skin uit de grond, een vegan skincare merk met voorlopig één gezichtsreiniger in poedervorm.
De naam Yui Skin komt van de Japanse taal. Poeder skincare is heel gekend in Azië. Yui Skin is in het Japans ook een symbolische betekenis voor ‘love and gentleness’. Dit zijn ook de waarden van Yui Skin: de planeet en huid met liefde en zachtheid behandelen.
2024: Lowie Vercraeye
Brauzz

2024: Lowie Vercraeye
Brauzz
BRAUZZ is een start-up gespecialiseerd in het ontwikkelen van duurzame huishoudproducten – werd verkozen tot ‘Belgian Marketing Company of the Year’ door de Belgian Association of Marketing.
BRAUZZ werd een tweetal jaar geleden uit de grond gestampt met een duidelijke missie: de bestaande huishoudmarkt op zijn kop zetten door duurzame producten aan te bieden. Zonder compromissen te sluiten op het vlak van prijs, kwaliteit en gebruiksgemak.
Locatie
Donderdagavond 24 april 2025 organiseren we de inmiddels 14de editie van de JCI Vlaams-Brabantse Jonge Ondernemer van het Jaar in De Hoorn te Leuven.
Wie De Hoorn zegt, zegt Stella Artois. Na een leegstand van 30 jaar werd De Hoorn in 2008 omgetoverd tot creatieve hub en one-stop-shop voor events, horeca en co-working. Het borrelt vandaag niet meer van de gist, wel van creativiteit!
Het unieke en industriële karakter van hun sfeervolle Machinekamer vormt wederom de gedroomde locatie voor onze 12e editie! Wedden dat je opnieuw in de wolken zal zijn van het aperitief op het prachtige dakterras (7e etage) met uniek uitzicht over de Leuvense skyline?
Parkeren? Dan doe je makkelijk in betaalparking Vaartkom aan de overkant van de Vaart op 300 meter wandelen. Een dagticket kost je maximaal € 6 (parkeren na 19u max.€ 3).
Organisatie
Charlotte Vandecruys
Communicatie

Charlotte Vandecruys
Communicatie
Fractiewoordvoerder N-VA Kamer bij Kamer van volksvertegenwoordigers
Carl Vanormelingen
Webmaster & communicatie
