Kandidaten 2020-21

elisabeth trooper 0064

Finalist 1: Elisabet Lamote (Trooper)

Sinds november 2017 kunnen verenigingen zich aansluiten bij Trooper, een platform waar u online aankopen kan doen bij meer dan 400 webshops. Een percentage van uw betaling gaat naar de vereniging van uw keuze. Het is een win-winsituatie: bedrijven creëren visibiliteit op een menselijke manier én verenigingen verzamelen financiële middelen om hun dromen te realiseren. Ze willen verenigingen helpen om hun dromen te realiseren. Waarom? Omdat het verenigingsleven het maïzena is van Vlaanderen, het bindt en verbindt mensen en dat is heel belangrijk voor de samenleving.

Finalist 2: Bernard van Acker (Celestetic)

Celestetic is een merk van behandelingen die geïnspireerd zijn door de esthetische geneeskunde en gebruik maken van de nieuwste technologische innovaties. Door jaren van onderzoek en ontwikkeling hebben we esthetische en anti-verouderingsbehandelingen ontwikkeld die aangepast zijn aan de schoonheidsinstituten en huidtherapeuten.

De nutraceuticals van Celestetic, is een reeks van twee plantaardige voedingssupplementen, gemaakt in Frankrijk die helpen bij het afslanken en gewichtsverlies. De ingrediënten dragen namelijk bij tot het onder controle houden van het gewicht, controle over de eetlust en vergemakkelijkt de eliminatie van vet.

Finalist 3: Evert Verlinden StepUp Consulting)

StepUp Consulting ontwikkelde zich in eerste instantie tot een partner voor grote bedrijven in de FMCG-sector op het stuk van revenue management. De focus daarbij ligt op de optimalisatie van de marketing- en commerciële uitgaven. Maar ook buiten de FMCG-sector liggen markten klaar om ontgonnen te worden. StepUp Consulting beweegt zich als een vis in het water in een biotoop die grote internationale consulting-bedrijven tot voor kort tot de hunne rekenden.

Volgens Verlinden viel de opstart van StepUp Consulting zo goed als samen met een macro-economische evolutie. Na de industrialisatie (jaren ’50 en ’60), de optimalisatie van de interne bedrijfsprocessen (jaren ’70) en de merkenopbouw (jaren ’80 tot 2000), kondigde zich vanaf 2010 een nieuw tijdperk aan, met name dat van het revenue management.

Finalist 3: Jerome Vandermeulen (Manhattn's Burgers)

Iedereen verdient ‘a taste of New York’. De broers Vandermeulen deden eerder al ervaring op in Brussel waar het eerste Manhattn’s avontuur acht jaar geleden van start ging en sindsdien zijn de broers ervan overtuigd dat de sfeer van New York in combinatie met kwalitatieve producten het hart van de Belgen zal veroveren. Dat resulteerde in acht locaties in ons land en zelfs eentje in Parijs. “We willen de Manhattn’s experience toegankelijk maken voor iedereen en tegelijkertijd het DNA behouden. Manhattn’s Burgers staat erom bekend ‘the New York Vibe’ te combineren met de uitmuntende kwaliteiten van de Belgische keuken. Zo serveren de chefs bijvoorbeeld grass-fed Irish Angus rundvlees en vers gemaakte brioche broodjes die zijn gebaseerd op een recept van een bakkerij in Little Italy in New York”, besluit Philippe Vandermeulen die de stiel leerde aan de Spermalie Hotelschool in Brugge.