FINALISTEN 2024

Ausim Koumar Konligo website

Finalist 1: Aushim Koumar

Konligo is een Brusselse startup en maakt het mogelijk om tijdens evenementen op te vallen met herbruikbare, opvallende en duurzame pop-up structuren die niet langer in enkele dagen, maar in minder dan een uur geplaatst worden.

Konligo biedt een ideale combinatie tussen enerzijds een aantrekkelijke pop-up structuur (voor outdoor of indoor evenementen) en anderzijds een compacte structuur, die gemakkelijk te transporteren, op te slaan en op te zetten is en die veilig is in gebruik. Al hun structuren zijn 100% made in Belgium en gemaakt van hergebruikte of gerecycleerde structurele elementen.

Finalist 2: Antoine Smets

Klassif.ai is een softwarebedrijf dat organisaties helpt bij de automatisatie van hun backoffice met behulp van AI. Wanneer bedrijven groeien, groeit hun backoffice doorgaans lineair mee. Het levert een hoop onbeduidend en repetitief werk op, waar niemand echt gelukkig van wordt. Dat kan beter, dachten Sam Hendrickx en Tom ­Vermeulen in 2020. Het duo besloot een oplossing te ontwikkelen op basis van natural language processing, artificiële intelligentie die in staat is structuur te brengen door taal te herkennen.

Voor de verdere uitbouw van het bedrijf werd een derde oprichter aangetrokken, Antoine Smets. Hij zou zich als nieuwe CEO focussen op het internationaliseren van Klassif.ai en het team te versterken.

Antoine Smets
Elly Van der Heyden Yui Skin

Finalist 3: Elly Van der Heyden

Nadat ze lang worstelde met een gevoelige huid, besloot de Antwerpse Elly Van der Heyden om deze frustratie om te zetten in haar eigen onderneming. Ze stampte Yui Skin uit de grond, een vegan skincare merk met voorlopig één gezichtsreiniger in poedervorm.

De naam Yui Skin komt van de Japanse taal. Poeder skincare is heel gekend in Azië. Yui Skin is in het Japans ook een symbolische betekenis voor ‘love and gentleness’. Dit zijn ook de waarden van Yui Skin: de planeet en huid met liefde en zachtheid behandelen.

Finalist 4: Lowie Vercraeye

BRAUZZ is een start-up gespecialiseerd in het ontwikkelen van duurzame huishoudproducten – werd verkozen tot ‘Belgian Marketing Company of the Year’ door de Belgian Association of Marketing.

BRAUZZ werd een tweetal jaar geleden uit de grond gestampt met een duidelijke missie: de bestaande huishoudmarkt op zijn kop zetten door duurzame producten aan te bieden. Zonder compromissen te sluiten op het vlak van prijs, kwaliteit en gebruiksgemak.

lowie brauzz